Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

A tudásalapú társadalmak nagy tempóban zúdítják az új nemzedékekre, az elsajátítandó/elsajátítható narratívák áradatában, az örökölt és az új tudást. Az informatika világa ehhez soha nem tapasztalt sebességgel fejleszti ki az új információhordozó eszközöket, a szoftverek sokaságát. A hatékony információkeresés- és -kezelés azonban olyan digitális írástudást követel meg, mellyel a fiatal generációk jellemzően nem rendelkeznek, és ez egyre dokumentálhatóbban be is igazolódik. Nemzetközi és hazai empirikus kutatások bizonyítják, hogy az informatika világához elengedhetetlenül szükséges algoritmikus gondolkodás fejlettsége nem elégséges az informatikai eszközök és szoftverek hatékony és eredményes használatában. Ráadásul a hiperfigyelem eluralkodása is egyre jellemzőbb a fiatal korosztályok mindennapjaiban, így tanulási szokásaikra is. A Debreceni Egyetemen Dani Erzsébet által kidolgozott HY-DE-modell lényege, hogy a figyelmi szakaszok tudatos oktatói irányításával (kihasználva a hiperfigyelem állandósult jelenvalóságát) segítsen a hallgatóknak az információkeresési, az olvasási és a tanulási folyamatban.

Jelen tanulmány egyik célja a HY-DE modell egy új alkalmazási területének bemutatása: internetes tartalmak keresésében és az információszűrésben hogyan jelenik meg a HY-DE modell szakaszossága; illetve a hiper-, kevert- és mélyfigyelmi szakaszokban milyen szerepet tölt be a számítógépes gondolkodás és az algoritmizálási készség. A módszer lényege: a teljes hiperfigyelmi státuszban, meghatározott témájú, táblázatos formába rendezett adatokat tartalmazó weblapok keresése. Az elsődleges cél olyan automatikus és semi-automatikus lépéssorozat megfogalmazása és végrehajtása, melynek eredményeként egy táblázatkezelővel további feldolgozásra alkalmas, szervezett adatelrendezéshez jutunk.

A HY-DE modell újabb környezetben történő alkalmazása elvezethet egy módosult HY-DE modellhez (Webpage-Spreadsheet-Webpage HY-DE (WSW HY-DE), melynek elméleti kidolgozásával az itt említett cél mellett azt is megtaníthatjuk a hallgatóknak, illetve a hallgatók maguk megtapasztalhatják, hogy a weblaptervezés és -szerkesztés mennyiben segíti az adatvisszanyerési folyamatot, az algoritmusalapú adatvisszaszerzés megvalósítható-e. Ez a módszer elvezethet a jól felépített és tervezett weblapok elméleti ismereteihez. A WSW HY-DE megközelítés lényege, hogy a hiperfigyelmi információszerzésből kiindulva, egy mélyfigyelmi algoritmizálási és elemzési folyamaton keresztül jutunk el egy magasabb szintű, hiperfigyelmi tartalmakat is előállítani képes állapotba a weblap konvertálások algoritmusain keresztül: a hallgató megtapasztalja, hogyan nem szabad rossz, illetve hogyan kell jó weblapot tervezni, szerkeszteni, prezentálni.

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás