Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
  1. Cím, szerzők, elérhetőségek, kutatási támogatás feltüntetése
  • Tanulói nézetkutatás a Moodle keretrendszerben értelmezhető interaktivitás és a e-learning tanulási folyamat eredményességével kapcsolatban
  • A kutatás szerzője, Kautnik András középiskolai tanár, ELTE NDI-ben szerzett abszolutóriumot.
  • A kutatás saját forrásokból valósult meg, nem (mindenben) felel meg a szigorúan vett tudományos kritériumoknak. Inkább gyakorlati szempontból fogalmaz meg értékes, párbeszédre indító következtetéseket, ill. egy későbbi, nagymintás kutatás első modellezésére szolgál.
  1. A kutatás célja:
  • A Moodle e-learning keretrendszer által lehetővé tett interaktivitás eredményességével kapcsolatos tanulói nézetek kutatása középiskolai tanulók körében.
  • A kutatás prezentálásnak, nyilvánossá tételének célja, hogy a témában érdeklődő kutatók és gyakorlati szakemberek hálózatosodását elősegítse, ill. a szerzett tapasztalatokat disszeminálja más kutatások elősegítésére.
  1. A kutatás hipotézisei
  • 1-es hipotézis: A Moodle e-learning keretrendszer által lehetővé tett interaktivitás a tanulók nézetei szerint eredményesebbé teszi a tanulási folyamatot.
  • 2-es hipotézis: Az interaktív e-learning keretrendszer segítségével feldolgozott tananyag egy kimeneti mérésen (témazáró dolgozat) magasabb eredményességgel szerepel, mint a nem a Moodle-keretrendszerben interaktív módon feldolgozott tananyag.
  1. A kutatásban felhasznált módszerek, mérőeszközök
  • Kimeneti mérés: témazáró eredményei, külön az interaktív módszerrel feldolgozott adatok eredményei.
  • Tanulói kérdőív.
  • Moodle szoftverből kinyert adatok az egyes tanulók aktivitásával kapcsolatban.
  • A kutatás módszere a begyűjtött adatok elemzése, korrelációs vizsgálata volt.
  1. A poszteren bemutatásra kerülő eredmények:
  • hipotézissel kapcsolatban: A tanulói nézetek több esetben nem korrelálnak a kimenti mérések ill. más objektív módon gyűjtött adatok (pl. tevékenységre fordított idő) eredményeivel. Pl. az alacsony pontszámot elért vagy a feladattal online keveset foglalkozó tanuló tartja eredményesnek a folyamatot.
  • hipotézissel kapcsolatban: az interaktív módon feldolgozott tananyagrésszel kapcsolatban a kimeneti mérésen magasabb pontszámot értek el azok a tanulók, akik egyébként gyengébben teljesítették a „hagyományos”, offline, ill. interaktív elemeket nem tartalmazó tananyagrészeket számonkérő feladatoknál.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás