Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Az elmúlt évtizedben az pedagógia kutatói a kvalitatív kutatási módszereket is egyre inkább felhasználják, hogy megvizsgálják és értékeljék az oktatást segítő digitális technológiák helyét és jelentőségét, a pedagógiai rendszer részeként. A valaha elfogadhatatlannak ítélt kutatási kérdések és módszerek mára elfogadottakká váltak; olyan tanulmányok jelenhetnek meg, melyek változatos kvalitatív módszereket alkalmaznak, és váltakozó paradigmákon alapulnak. Például az oktatást segítő elektronikus médiumok használatáról szóló tanulmányokban, gyakran szerepel annak leírása, hogy a médiumokat hogyan használják fel a tanórákon, erről hogyan vélekednek a tanárok és a diákok. Az interjúkból és a megfigyelésekből érthető megállapításokat idéznek, s nem a Pearson-féle Khi négyzet (χ2) próba erejével közlik, hogy két kategoriális változó között van-e kapcsolat. Egyre több esettanulmányban és design-alapú kutatásban jelenik meg a folyamatok, a kontextus, az attitűd, a társas kapcsolatok és a kutatók szubjektivitásának részletes jellemzése. A szakirodalomban túlnyomóan az etnográfia, az esettanulmány és a designalapú kutatás szerepel.
Mindemellett a kutató-fejlesztő munka olyan elektronikus keretrendszerben folyik, amely hitelesen dokumentálja a kutató tanárok erőfeszítéseit. Az Eszterházy Károly Egyetem Médiainformatika Intézetének kutatói több, új pedagógiai technológiai rendszer fejlesztésére és alkalmazására vállalkoztak, amelyeket sikeres pályázatok keretében valósítottak meg. „A humán teljesítménytámogató rendszerek hatékonysága és implementálási stratégiái” pályázat eredménye, hogy Komenczi Bertalan egyetemi tanár irányításával elkészült az Elektronikus Tanári Teljesítménytámogató, majd az Elektronikus Kutatói teljesítménytámogató Rendszer, és Forgó Sándor egyetemi docens vezetésével, az Elektronikus Médiumok – Tudás-konstrukció és megosztás c. e-kurzus, amelyeknek eredményességét is vizsgáltuk.
Kurzusaink megújítását az új típusú tankönyvek, tananyagok és taneszközök fejlesztése és alkalmazása terén szerzett kutatási eredményeink alapozták meg. Az előadás e munkáink összegzésére vállalkozik, az oktatástechnológia evolúcióját követő, témavezető kutató szempontjából vizsgálva az eredményeket és gondokat.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás