2016 őszén egy nagyobb, több módszeren alapuló kutatás részét képezte kérdőíves vizsgálatunk. Eger város ifjúságának különböző szempontok szerinti felmérését végeztük el, azzal a céllal, hogy a kidolgozás alatt álló Ifjúsági Koncepcióhoz szolgáltassunk az ifjúság helyzetére, problémáira, terveire vonatkozó eredményeket.
Eredményeink alátámasztják a korosztályi sajátosságokat, a feltett kérdésekre adott válaszok megerősítik más nagyobb városok, vagy akár az országos ifjúságkutatások eredményeit. A szabadidő-töltési szokások hűen tükrözik korunk digitális területen jelentkező kihívásait, a közösségi oldalak vezető szerepét – legyen szó hétköznapokról vagy hétvégéről.
Előadásunk kiemelt figyelmet fordít a fiatalok értékválasztása és a közösségi oldalak felhasználásnak kapcsolatára. Korábbi kutatásunk során különböző, fiatalokra vonatkozó értékcsoportokat alkottunk, így a rendelkezésünkre álló adatok alapján az értékek mentén, értékcsoportokba rendezett fiatalok közösségi oldalakra vonatkozó felhasználói mintázatát vizsgáljuk. A különböző értékeket választó, más-más sorrendet felállító fiatalok közösségi oldalakon tanúsított viselkedése, azzal kapcsolatos attitűdje eltérő – más más felhasználói mintázatot alkot.