Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Az idők során a tanulás és az oktatás környezete rengeteget változott, átalakult. “Az információs- és kommunikációs technológiák oktatásban való széleskörű megjelenése már több mint egy évtizedre vezethető vissza.” (Papp-Danka, 2014) Ez idő alatt az elektronikus eszközök szerves részévé váltak mindennapi tevékenységeinknek, éppen ezért sokkal egyszerűbben tudjuk ezeket felhasználni a tanulási folyamataink során is. (Jókai, 2014) Az elektronikus tanulási környezeteket gyakran digitális tanulási környezeteknek is nevezik, mivel ilyen tanulási környezetekben az információk feldolgozása, tárolása, módosítása, továbbítása elsősorban a már említett, digitális technológiával történik. (Komenczi, 2014)
A kutatás célja elsősorban az onlinetananyag-fejlesztés során készített tartalmak vizsgálata, továbbá az, hogy ezzel a vizsgálattal járuljon hozzá a további fejlődéshez, a tanulási tér kiterjesztéséhez. Erre a fejlesztésre egy innovatív oktatástervezési modell, a Nexius-modell (Ollé és mtsai, 2015) segítségével került sor.
A modell lehetőségeit kihasználva a projekt során négyféle kísérleti tananyag került kidolgozásra: tartalomközpontú, kritikai gondolkodást fejlesztő, problémamegoldó és tevékenységközpontú tananyaggal, így a kutatás mintája (N=98) is négy csoportból áll aszerint, ki melyik tananyaggal tanult. Számukra egy, az előzetes ismereteket mérő és több háttérváltozót is tartalmazó bemeneti kérdőív készült, majd az online tananyag végén egy tudásszintmérő teszt került kitöltésre.
Ezen kutatás célja megvizsgálni az online tananyaggal tanulók elektronikus tanulási környezetben szerzett előzetes tapasztalatainak hatását a tananyagokkal való tanulás tudásszintmérő teszttel mért eredményességére.
A kutatás hipotézise a következő: A kísérleti tananyagfejlesztés során készült online tananyaggal tanulók, akik tanultak már elektronikus tanulási környezetben, így több tapasztalattal rendelkeznek, ezért több pontot érnek el a záróteszten, mint azok a tanulók, akik még nem tanultak elektronikus tanulási környezetben.
A fent bemutatott hipotézis igazolódott. Az elért pontszámok átlaga annál a csoportnál, aki már tanult elektronikus tanulási környezetben, magasabb (8,77) azon csoporthoz képest, akik még nem tanultak ilyen környezetben (8,23). A csoportok teljesítménye között a különbség nem szignifikáns. (t’’=0,43, p=0,671)
Az eredmény arra enged következtetni, hogy az elektronikus tanulási környezetben szerzett tapasztalat nincs jelentős hatással az online tanulás eredményességére, fontosabb az oktatástervezés során alkalmazott online tananyag módszertani megoldása.
A kutatócsoport további vizsgálatokat tervez e területen, mellyel hozzájárulhat az online tanulás további sikerességéhez.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás