A digitális eszközök helye a Komplex Alapprogram tanóráin
Kulcsszavak: digitális oktatás, differenciálás heterogén tanulócsoportban
Az előadás az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 azonosítószámú „A Köznevelés Módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából – Komplex Alapprogram bevezetése a köznevelési intézményekben, a pedagógusok módszertani felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében” című pályázatnak a DFHT (Differenciálás Heterogén Tanulócsoportban) munkacsoportja által megalkotott módszertanához kapcsolódik.
Előadásunk célja ráirányítani a figyelmet az egyre inkább előtérbe kerülő digitális eszközöknek az okos használatára, előnyeik kiaknázására, ügyelve arra, hogy az egyéni igények figyelembe vétele és a kognitív képességek fejlesztése mellett a tanulók között végbemenő szocializációs folyamat, együttműködés segítői is legyenek. A diákok eltérő tanulási szokásokkal rendelkeznek, legyen ez a digitális eszközök kedveltségével végbemenő vagy anélküli. Az iskola feladata ezt a sokszínűséget a rendelkezésre álló eszközökkel és módszerekkel segíteni.
Előadásunkat a hagyományos és a digitális oktatás összehasonlításával indítjuk, majd a két módszert magába foglaló hibrid oktatás bemutatása következik. Mivel fontos elvnek tekintjük, hogy a digitális eszközök használata a tanulók között végbemenő szocializációs folyamatok segítője legyen, a prezentáció következő egységében több, a digitális eszközök használatát támogató, csoportmunka-szervezésen alapuló, a játékosságot előtérbe helyező tanóraterv bemutatatását tűzzük ki célul. Előadásunkat a digitális eszközöknek a DFHT órákon való használata várható eredményeinek a bemutatásával zárjuk.