Ebben az előadásban egy a napjainkban egyre jobban középpontba kerülő témának, az adatvédelemnek kriptográfiai algoritmusok segítségével egy megközelítését járjuk körbe.
A személyes és az üzleti adatok védelme folyamatosan központi téma.
Az Internet rohamos bővülése, az Internettel kommunikáló eszközök, „dolgok” számának emelkedése komoly felelőséget vet fel az adatvédelem, a személyes adatok tárolása, tárolhatósága, és a megszerezhetősége területén.
Az informatikai eszközök robbanásszerű fejlődése lehetővé teszi, hogy bárki viszonylag olcsón olyan eszközhöz jusson, melyen néhány célprogram futtatásával hozzáférhet egy gyengébben védett hálózathoz és azon belül a szervereken, az adatbázisokban tárolt adatokhoz. Ezzel gazdasági, pénzügyi vagy akár morális hátrányt okozva az adatok jogos tulajdonosainak.
Az elmúlt években az IOT (Internet of Things) mint hívószó működött és működik hazánkban, Európában és a világon. A várható adatmennyiség robbanás miatt még kiemeltebb jelentőséget kell kapnia az adatbányászati és „BigData” eszközök mellett a kriptográfia megismerésének, az adatvédelem fontosságának, tudatosításának és az eszközök és algoritmusok minnél korábbi megismerésének.
Már a közoktatásban szükség van arra, hogy a tanulókat megismertessük ezzel a veszéllyel és a lehető legtöbb oldalról tudjunk védelmet felépíteni. Természetesen ehhez hozzátartozik az Internetes kultúra, a netiket megismerése, a közösségi felületek felelős kezelésének megtanítása és a saját adatok védelmének a fontossága, illetve ennek megfelelő hangsúlyozása is.
Ebben a kérdésben egyre nagyobb felelősség hárul a pedagógusokra.
Az előadásomban arra szeretnék rámutatni, hogy a középiskolai oktatási folyamatban hol és milyen titkosítási alapalgoritmusokat tudunk a diákokkal megismertetni. Kitérek arra, hogy az egyszerűbb monoalfabetikus illetve polialfabetikus kriptográfiai algoritmusok segítségével is lehet egy többrétegű, középiskolai szinten egészen erős és megbízhatónak számító védelmi rendszert felépíteni. Helyet keresünk a matematikai alapú algoritmusok alapjainak megismerésére és a használatuk fontosságának hangsúlyozására.
Ezze a törekvéssel megalapozhatjuk, hogy már felnőttként felelősen kezeljék a fiatalok az adataikat illetve alapot kapjanak arra, hogy megfelelő irányú továbbtanulás esetén még jobb szakember válhasson belőlük.
Nem utolsó sorban ezen algoritmusok és eljárások tanítása olyan modern módszerekkel és eszközökkel lehetséges, mely segíti a pedagógiai munka, a tanítási-tanulási folyamatok megújítását is.
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.