A tervezett előadás összefoglalóinak elbírálását két független bíráló végzi. Alapvetően a kutatásokat a bírálók az alábbi célkategóriákba sorolják
Célkategória | A kutatás fő jellemzői |
Elméleti: | a kutatás a jelenségek magyarázatára összpontosít, segítségül hívva a logikai elemzést, továbbá a teóriák, alapelvek és más kutatási formák (pl.: empirikus tanulmányok) eredményeinek szintézisét. |
Empirikus: | a kutatás arra fókuszál, hogy meghatározza, az oktatás hogyan működik; ehhez felhasználja a kommunikáció, a tanulás, a teljesítmény és a technológia elméleteihez kapcsolódó következtetéseket. |
Interpretáció: | a kutatás azt kívánja ábrázolni, hogy az oktatás hogyan működik; ehhez leírja és értelmezi az emberi kommunikációhoz, tanuláshoz, teljesítményhez és a technológia használatához kapcsolódó jelenségeket. |
Fejlesztési: | a kutatás középpontjában az emberi kommunikáció, a tanulás és a teljesítmény növelése érdekében, a technológia és az elmélet felhasználásával kitalált és fejlesztett kreatív megközelítések állnak. |
Értékelő: | a kutatás egyéni programra, termékre, módszerre összpontosít, többnyire alkalmazott környezetben; célja a vizsgált dolog leírása, fejlesztése, esetleg a hatékonyságnak, az értéknek a felmérése. |
Az értékelés az alábbiakban felsorolt szempontok alapján történik:
- A konferencia témáihoz való illeszkedés, aktualitás;
- A kutatás tárgyának, céljainak megfogalmazása;
- A kutatás tudományos (szakirodalmi) háttere, módszere;
- A kutatás elméleti és gyakorlati jelentősége;
- Az eredmények bemutatása.
Ha a két bíráló által adott pontszám között 10 pontnál nagyobb a különbség, harmadik bíráló bevonására kerül sor. A részvétellel kapcsolatos végleges döntést a Tudományos Programbizottság hozza meg.