Hasznos társ az oktatásban: Tankockázzunk együtt!
Kivédeni ma már nem tudjuk az internet káros hatásait, de megpróbálhatjuk a helyes irányba terelni tanítványainkat. Pedagógusként egyre többször tapasztaljuk, hogy a túlzott digitális eszközhasználatnak köszönhetően egyre jobban kicsúszik kezünkből a gyermekük irányítása. A jól bevált, megszokott módszerekkel egyre nehezebb eredményt elérni náluk.
Fontos, hogy olyan alkalmazásokat találjunk tanulóink számára, amellyel hasznosan töltik idejüket, felkelti érdeklődésüket, hasznos információval szolgálnak.
Több ilyen alkalmazás létezik, ezekről sajnos csak keveset tudunk. Így van ez a Learningapps – internetes oktatási segédeszköz esetében is, amely oktatási segédanyagok készítésére alkalmas webes felület. Interaktív és multimédiás oktatási segédanyagokat, „tankockákat” állíthatunk elő és változtathatunk meg az online platform segítségével.
Előadásomban e hasznos alkalmazás a LearningApps bemutatására vállalkozom.
I.A LearningApps rövid bemutatása
1.1 A LearningApps fejlesztői, hazai munkálatok
Kapcsolat a német fejlesztőkkel, magyarországi munkálatok, elérhetősége, használata a tanulók és pedagógusok körében.
1.2 A Tankockakör
A felület magyar nyelvre fordítása, terjesztése a Tankockakör mesterpedagógusi tevékenységéhez kapcsolódik. A Tankockakör egyik alapító tagjaként szeretném bemutatni céljainkat, törekvésünket, eddigi tevékenységünket, elért eredményeinket.
1.3 Magyar társoldalunk a kockalapok. hu bemutatása – LearningApps társoldala
1.4 TankocKApocs – Innovatív pedagógusok facebook csoportja
A TankocKApocs tagjai lelkes innovatív pedagógusok, akik szívesen megosztják egymással a tapasztalataikat.
1.5 Miért jó döntés a LearningApps?
A választ arra szeretném megadni, hogy miért döntsünk a tankocka mellett?
1.6 Vélemények a tankockáról:
Kollégák, tanítványok, hallgatók és szülők körében összegyűjtött véleményekből szeretnék kiemelni egyet – kettőt.
1.7 Kinek és milyen formában ajánlott az oktatási segédeszköz használata?
Előadásom második részében a Tankocka készítésének rejtelmeibe tekinthet be a kedves hallgatóság.
II. A tankockázás legfontosabb ismeretei
A Learningapps használata, tankockák létrehozása, tárolása, nyilvánosságra hozása, alkalmazása.
III. A tanulók munkájának nyomon követése a LearningApps-en belül
Ládiné Szabó Tünde Julianna – tanító, gyógypedagógus, szakvezető, mesterpedagógus.