Az utóbbi években kiértékelt olvasáskutatási vizsgálatok szerint az „Olvasók Birodalma” egyre szűkül. Bár, bizonyos értelemben, a korábbinál jóval többet olvasunk, hiszen sok „trendi” tevékenység (internetezés, csetelés, sms-ezés) jár olvasással. Annak számbavételekor, miért válnak napjainkban egyre kevesebben olvasóvá, nem elegendő a számítógépet okolnunk, hiszen az olvasáskutatások tükrében az is látszik, hogy az interneten tulajdonképpen ugyanazon réteg olvas, mint egyébként. Nem az informatikai eszközök (meg)létében keresendő hát a probléma gyökere, sokkal inkább az (irodalom) olvasás élvezetéhez szükséges attitűdök és képességek hiányában, illetve sokszor a felkínált szövegek korszerűtlen voltában. Megoldásként ne az olvasást informatizáljuk, hanem a technológiában találjuk meg azokat a lehetőségeket melyek segítenek visszaadni az olvasás örömét. Miért nem használjuk ki azokat a lehetőségeket, melyeket az utóbbi évek fejlesztései generáltak, melyekkel élményszerűbbé tehető az olvasás, miért ne lehetne a gyerek is részese a sztorinak és a történet feldolgozásának, miért ne medializálhatná a gyerek a saját történetét? Előadásomban a digitális történetmesélés alkalmazásának egy kiváló eszközét, a Lego Story Starter metodikai lehetőségeit szeretném bemutatni, hogyan fejleszthető az eszköz segítségével az írás, beszéd, a szövegértés, az analitikus gondolkodás és a digitális készségek egy időben. A továbbiakban bemutatom az eszközhöz kapcsolódó mobil alkalmazásokban (Story Visualiser, Lego Movie) rejlő pedagógiai lehetőségeket.
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.