Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Előadásomban játékosítást, mint fogalmat, továbbá az alsó tagozatban megvalósítható játékosítás folyamatát szeretném bemutatni néhány konkrét példán keresztül a különböző tantárgyakra vonatkozólag.

Az alsó tagozatban a játékok szervesen beépülnek a hétköznapokba. Különösen az első és a második évfolyamban a mindennapi munka része a játék. A tanítási órákon a különféle eszközök segítségével hozzuk közelebb a tananyagot a gyermekekhez, hogy az életkori sajátosságoknak legjobban megfelelő formában tudjuk az ismereteket közvetíteni. A felsőbb évfolyamokban tanulók is szívesen vesznek rész a különböző szerepjátékokban, a dramatikus játékokban és a színdarabokban is. Gyakran használunk olyan társasjátékot, melyet saját kezűleg készítünk az adott tananyagnak megfelelően.

Tanulóink egy csoportja művészeti képzésben vesz részt, drámajáték tagozaton. A gyerekek nagyon lelkesen készülnek hétről hétre, és közben észrevétlenül sajátítják el a színjátszás alapjait, de fejlődik beszédkészségük, kreativitásuk és együttműködési készségük is.

Egy másik csoport a Storyline módszerrel ismerkedve egy kerettörténetbe helyezve sajátíthat el olyan gyakorlati ismereteket, amelyek a mindennapi életvitelhez elengedhetetlenül szükségesek. Ezáltal akár egy új világ tárulhat fel előttük vagy megismerkednek az őket körülvevő világgal attól függően, hogy mi a kerettörténet. A játék közben fejődik problémamegoldó képességük, a csoportban kialakul a tolerancia, egymás véleményének elfogadásának képessége. Fejlődik a kommunikációs készségük, kreativitásuk kiteljesedhet.

Okostelefon okosan

A telefon kéznél van. Mindig, mindenhol. Voltak viták, hogy a tanítási órákon vajon használhatják vagy sem a diákok az okostelefont. Mai napig sok helyen van okosdoboz: egy doboz tanári asztalon, amiben óra elejétől a végéig az okos vagy ’kevésbé okos’ telefonok nyugszanak. Több helyen azonban már felfedezték, hogy a zsebünkben vagy éppen a kezünkben van a megoldás. Használjuk azt, amit amúgy is szívesen vesznek kézbe a tanulóink. A továbbiakban néhány ötletet szeretnék bemutatni a telefon AR használatára.

A TaleBlazer egy helymeghatározáson alapuló szoftver, melynek segítségével a felhasználók nemcsak játszhatnak a már feltöltött játékokkal, hanem saját játékot is készíthetnek. A létrehozott játék valós környezetben játszódik, saját karaktereket, feladatokat tölthetünk fel az applikáció segítségével. Gyakorlatilag bármilyen téma, tantárgy köré épülhet a játék. Akár egymásnak is készíthetnek játékot a tanulóink.  Hatalmas előny, hogy a játék letöltés után nem igényel internet kapcsolatot.

Az EKE Gyakorlóiskola tanulói a hasonló elven működő Mistory által fejlesztett Eger Hőse című applikáció segítségével járták be városunkat. A tanulók izgatottan barangoltak az ismerős utcákon, és szereztek észrevétlenül ismereteket szűkebb hazánk történelméről.

Úgy gondolom, hogy a játék és a mobiltelefon összekapcsolásával egy új színfolt vihető a tanítás tanulás világába.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás