Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

A különleges bánásmód, mint gyermekek, tanulók speciális csoportját leíró kategória a Nemzeti Köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 4.§ 13. pontjában jelenik meg. E paragrafus a különleges bánásmódot igénylő gyermekek és tanulók közé sorolja a sajátos nevelési igényű (mozgásszervi, érzékszervi – látási, hallási -, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral – súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral küzdő), a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő gyermekeket és tanulókat, illetve a kiemelten tehetségeseket.

E gyermek-, tanulócsoportok esetében a különleges bánásmód médiainformatikai aspektusból is többrétűen elemezhető – például:

a) a médiainformatika szerepe a különleges bánásmódot igénylők diagnosztikájában;

b) a médiainformatika szerepe a különleges bánásmódot igénylők (képesség-, személyiség-, tehetség-, kommunikációs-, konfliktus megoldásbeli, társas készségeket érintő, vagy akár oktatási célú) fejlesztésében;

c) a médiainformatika szerepe a különleges bánásmódot igénylők tanácsadásában;

d) a médiainformatika szerepe a társadalmi érzékenyítésben.

Az előadás során a fenti aspektusok mentén áttekintjük a hazai jó gyakorlatokat, s hiányosságokat, s ezek alapján javaslatokat fogalmazunk meg a médiainformatika jövőbeli bevonási lehetőségeire a különleges bánásmódot igénylők nevelése szempontjából.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás