A hagyományos tudásátadás fókuszú eLearningben a tanulók ismereteitől, készségeitől függetlenül mindenki ugyanazt a tananyagot és gyakorló, ellenőrző feladatokat, tesztkérdéseket kapja, vagyis a tudásban különböző szinten állóknál van, aki egyes tananyag részeknél unatkozik, s van, aki pedig nem tudja teljesíteni az adott tudásszintet. Ezáltal az eLearning alapú képzések eredményessége – így elfogadottsága is – elmarad a kívánt szinttől, pedig az intézmény, a vállalat működése szempontjából alapvető fontosságú, hogy miként hasznosul a képzésekre fordított idő és pénz.
A SkillToolkit eLearning tanulás-pszichológiai, tanulás-módszertani eszköztára elszakad ettől a kevésbé hatékony képzési megoldástól, mivel adaptív, differenciált, azaz az egyes tanulók az ismereteikhez, készségeikhez, motivációjukhoz, attitűdjeikhez illeszkedően differenciált módon, súlyozottan kapják a tananyagot és a gyakorló, ellenőrző feladatokat, tesztkérdéseket a tudásszintjüknek, motivációjuknak, attitűdjüknek megfelelő különböző tanulási útvonalaknak alapján. Ezen felül a színvonalas, megfelelő arányban alkalmazott multimédia, illetve a kézreálló, aktivizáló interakciós megoldások jellemzik a SkillToolkit tananyagokat.
Az adaptív tanulási folyamatban a SkillToolkit eLearning megoldás a tanulási előrehaladást, a releváns tanulói interakciók, feladat, tesztkérdés stb. elvégzésének, végrehajtásának részletes nyomonkövetését is megvalósítja, ezzel egyénileg meghatározhatóvá válik, hogy az adott munkatárs a tananyag pontosan mely részét és milyen mélységben tudja, és hol kell még őt támogatni a magasabb tudásszint elérése érdekében, illetve milyen attitűdjét kell fejleszteni az eredményesebb munkavégzés érdekében.
A fentiek segítségével mérhetően eredményes elméleti és gyakorlatorientált képzések is megvalósíthatók, ahol a SkillToolkit adaptív eLearning alapú egyéni tanulás mellett a személyes jelenlétet igénylő elméleti és gyakorlati foglalkozások is jóval célzottabban bonyolíthatók le. Amellett ugyanis, hogy a tanulók magasabb szintű tudással érkeznek, a jelenléti foglalkozás vezetőjének már a foglalkozás előtt részletes információja lesz a beérkező csoport tanulási problémáiról, amely alapján eredményesebbé teheti a képzést.